18.2.2014

Vihdoinkin, 28 päivää jäljellä ja hieman sijoituksestani! (*^*)/



Konnichiwa!


Joten tällä postauksella aloitan vihdoinkin blogini, joka seuraa vaihto-oppilasvuottani Japanissa! En ole mikään taituri mukavien blogitekstien tekemisessä, joten toivottavasti tämä on edes luettavaa 
(° o ° ;) ○ 



Lyhyesti haku prosessistani ja ongelmista... 



Hain AFS-kautta Japaniin tammikuussa 2013 ja sain tiedon hyväksymisestä siinä helmikuun lopussa, mutta todellinen varmistus taisi tulla maaliskuun alussa. Ongelmaksi meinasi tulla ikäni, koska olen 1-2  kuukautta liian vanha (alkuvuoden lapsia kun olen ja ikä otetaan Japanin kouluvuoden mukaan, joka alkaa huhtikuussa). Japanin AFS jousti tässä onneksi (ja myöhemmin monissa muissa asioissa)! OuO


Vaikka Japanin paikkani oli varmistunut, ei lähtö ollut minulle vielä yhtään varma, sillä vaihtovuoden rahoitussuunnitelmat olivat epävarmat...
Lopulta syksyn paikkeilla saimme pikku hiljaa varmistusta miten saisimme maksettua vaihto-oppilasvuoden ... Koko prosessi on siis näin ollut hyvin haastava koko vuoden ja tuntunut monesti siltä, ettei tämä taidakkaan onnistua! (*^*)/
Ja koska ei ollut varmaa lähdenkö 100% Japaniin, en "virallisesti" kaikille tätä ole ehtinyt kertoa. Nyt sen voin sanoa kaikille: Maaliskuun 18. päivänä, Japani here I come!!! (/*^*)/
Tosiaan 28 päivää on jäljellä lähtöön eli lyhyt aika. Itsestä ei kuitenkaan tunnu siltä, että lähtö on pian. ::D No ehkä viimeistään lentokoneessa sitten! ;P


 Miksi juuri Japani?


Japanin valitsin siksi, koska ylä-asteelta saakka kiinnostus Japanin kulttuuriin (mm. kieleen, ruokaan ja Japanilaisiin tapoihin) alkoi kasvaa. Jossain vaiheessa hoksasin, että voisin hakea ehkä vaihtoon Japaniin ja siitä se ajatus sitten lähti! :)
Nyt kun mietin asiaa, ei varmaan kukaan ajatellut minun olevan tosissaan kun jo 8.-9. luokan vaihteessa puhuin haluavani vaihtoon Japaniin! Kaverini ajattelivat sen olevan joku "Henrikan uusi hetkellinen - juttu"... Mutta löinpä sitten ällikällä erityisesti äitini kun pääsinkin vaihto-ohjelmaan mukaan!
Mietin hakuaikana myös mahdollisia muita maita johon olisin voinut lähteä (esim. Koreaan), mutta lopulta Japani tuntui kaikista varmimmalta vaihto-ehdolta itselleni.

Lyhyesti sijoitustiedoista




Ajattelin tehdä tästä aiheesta vielä jälkeenpäin erikseen kunnon postauksen, jossa kerron enemmän tietoa mm. koulustani ja myös tietoja Sapporosta, joten nyt vain näin lyhyesti kerron perustietoja sijoituksestani! (^u^)/


Sain Tammikuun lopulla isäntäperheeni tiedot. Vitsailimme aikaisemmin Marikan kanssa (toinen japanivaihtari) siitä, että joutuisin pohjoiseen Hokkaidolle eristykseen muista ja... Sinnehän siis jouduin XDD



Sijoitukseni: Minami-ku, Sapporo-shi. Hokkaido


Sapporo(-shi) alue. (*^*)/



Asustelen siis Sapporon keskustan lähellä Minami-ku nimisessä alueessa aika lähellä Sapporon keskustaa.


Sapporossa asuu noin 1,914 miljoonaa ihmistä (ainakin vuonna 2010). Joten väkeä riittää siis paljon... o.o Sapporo on tunnettu mm. joka vuotisesta lumifestivaalista. En siis pääse lumesta eroon -.-




Host perheeseeni kuuluu Host isä ja äiti ja kolme lasta. Lapset ovat jo aikuisia: nuorin heistä on minua noin 2 vuotta vanhempi. Muuta tietoa en ole saanut vielä, mutta olen jo viestitellyt heille mm. sähköpostitse! Vaikuttavat hyvin muksulle perheelle! (/*^*)/
Tulevan kouluni nimi on Moiwa Senior High School, mutta näistä tosiaan lisää myöhemmässä bloggauksessa! (*^*)/

Tällä hetkellä kiirettä riittää koulussa kurssien viimeistelyjen osalta! Vaikka koulu loppuu minulta jo huomenna on minulla vielä aikuislukion kursseja, jotka pitää viimeistellä ennen lähtöä (tehdä kokeet "jee" -.-). Joten tuntuu välillä, ettei ole aikaa miettiä ja todeta sitä, että olen kohta Japanissa!
Tänä viikonloppuna olisi suunnitelmissa lähteä käymään Helsingissä tapaamassa muita Japaniin lähteviä vaihtareita! Tästäkin laitan todennäköisesti jotain mukavaa postausta! 
 *:. o(≧▽≦)o ..:*



ps. Kiitokset vielä Hennalle, joka teki muksun blogikuvan minulle tähän blogiin!!! Arigatougozaimasu! m(_ _)m 



- Henrika  (´ε` )