5.8.2014

Hehehe... Hups!



Hei kaikki!

Taas täällä nöyränä kirjoittelen. Viime postaukseni lupaus kuoli jo ensi metreillä, jota pahoittelen heti tässä ensi kättelyssä. Kiireyteni lisäksi olen tässä jo ainakin kuukauden verran kampaillut japsu pöpöjen kanssa, tarkottaen sitä, että olen ollut puolisairaana pienessä lämmössä joka päivä, mutta koska en ole ollut kuitenkaan vuodesairas, menin kouluun ahkerasti jokapäivä siihen saakka kunnes "kesäloma" alkoi. Pari lääkärireissun jälkeen todettiin poskiontelontulehdus ja myöhemmällä lääkärikäynillä jonkinlainen ja japsuviirus... Tuli sitten syötyä melkein peräkkäin kaksi antibiottikuuria ja nyt olo on jo parempi. (*.*) 
Muuten olen ollut terveenä, paitsi kesäiset helteet saavat minut välillä tosi väsyneeksi/puolikuoleeksi. Jep ja minä kun ennen vaihtoon lähtöä iloitsin tulevista Hokkaidon viileistä kesistä ja nyt kärsinkin kuitenkin +30 asteen säistä. (jonka ansiosta kerran koulussa unisema kuumuudesta torkahdin tunnilla ja pamautin pääni pulpettiin... -.- niin... siitäpä sai luokka naurut (-.-)/

Elämäni täällä puolen maapalloa on normaalisoitunut niin hyvin, että laiskuus iskee välillä jo samalla tavalla kuin suomessakin... Koulussa on tylsää vaikkakin myös hauskaa ja koulusta tulessa tekee mieli vain nukkua ja tehdä tyhmiä turhia asioita. Tämä on hyvä sekä huono asia... Huonoa on siinä kun täytyisi opiskella japania ja muuta muksua järkevää, niin nukukin päiväunia tai esim. luen tai katson japanilaisia draamoja tv:stä... Joka ei välttämättä aina ole niin järkevää. (*0*)

Pikku hiljaa alkaa Japaninkieli sujumaan puheenkin osalta, vaikkakin kieliopillisesti välillä varmaan päin mäntyä sanajärjestyksen osalta, mutta edistys sekin kai xD. Kanjit eli kiinalaisperäiset merkit tuottavat päänvaivaa kun unohdan ne melkein heti seuravana päivänä siitä päivästä kun olen niitä opetellut ahkerasti...Huoh kanjit = kaljuuntumisen lähtökohta. Ja tosiaan joulukuussa olisi tarkoitus ottaa Japanin kielen tasokoe (taso 3), jossa kanjesa tarvisi sitten sen 600 kpl osata... (^0^*)/ Jeiiiiiii....

Suomen kielikin se kun minulla "paranee". Äidinkielen termistö tuottaa minulle kaksihaaraisia, kun en ymmärrä sanan merkitystä SUOMEKSI.(Kyllä, sitä kun yrittää opiskella japania kirjasta, mutta ei ymmärräkään suomea... huoh (-.-) Odotan sitten innolla vaihtovuoteni jälkeisiä äidinkielenkirjoituksia!). Suomenkielen lauseen järjestykset muistuttavat välillä hieman japaninkielen sanajärjestystä ja esimerkiksi yhdyssanat alkavat olemaan sitä luokkaa, että tykkään tunkea sitä väliä joka sanan väliin tai liittää sanoja keskenään miten tahdon (antakaa siis anteelsi kielioppivirheeni, jotka seikkailevat tekstissä m(-_-)m) Mutta hyvä kai näin? Suomenkieli antaa japsulle tilaa päässäni. Kuten host mamani sanoi: pian sinä alat näkemään vain japsunkielisiä unia! o.o Joka on kyllä aika hassua mutta totta. Nyt uneni ovat olleet hieman suomen, englannin ja japsun seka sortoa ja en oikeasti edes tiedä mitä kieltä unissani puhun... o.o Karua.
Englannista sen verran myös, että se on nyt romahtanut radikaalisesti kesä-heinä  kuukausien aikana. Yksinkertaiset lauseet eivät tunnu tulevan englanniksi, vaan japanilaiset sanat pyrkivät aina tulemaan suusta ulos... (lopulta tulos on vähän enkkua ja japanin sekasorto.) Ei se minua sinänsä haittaa, mutta muiden vaihtareiden kanssa puhuminen on näin hieman hankaloitunut... Mutta onneksi kaikki osavat jo japania sen verran, että japaniksikin voidaan jutella keskenäänkin asioita! \(^0^)/

Noniin mutta nyt sitten ihan järkevääkin tekstiä, eikä Henrikan tyhmää pölinää! (*♡*)/ (sitä se teettää kun välillä puhelias minäni en voi pölpöttää joka päivä sitä vain mitä mieleen tulee) Seuraavaksi hieman isommista tapahtumista!

"Art" tapahtuma.


Kävimme art clubin kanssa koulujen välisien kisojen yhteydessä huhtikuussa (siis kun Hokkaidon koulut kisasivat keskenaan urheilulajeissa) Sapporon taide keskuudessa... Sielä oli vaikka mitä tekemistä, mutta jokainen meistä valitsi yhen tekemisen mitä halusimme tehä mm. Savimuotoilusta, maalauksesta, vaateen painalluksesta... Itse en osannut päättää, joten senpaini (3. vuosilainen lukiossa) valitsi minut samaan kuin hän. Grafikkaan, josta minulla on hyvin läheiset tuttavuudet kuvis 8 kurssin tiimoilta (*_*)/ Pari kuvaa paikasta...

Art clubin Ykkos vuosilaisia..




Tässä on kuvia maalausprojektistani, joka oli koulufestifaaleissa näkyvillä (kylläkin hieman keskeneräisenä ja sitten nyt lähetettiin kesälomana johonkin näyttelyyn... o.o)




Sorry huonosta laadusta!

Unohin ottaa ihan ihan ihan valmiista maalauksesta kuvan, jossa lisänä oli varjostukset tytön kasvoilla ja käsissä... :)


Hanami ( Toukokuun alkupuolella)


Lukiessani läpi aiemman muinasen postaukseni huommasin, että en ole laittanut kuvia yhtään Hanamista!!!! Kyaaaaaa! (Näin japanilaiseen tyttömäiseen kiljumis tyyliin) (*^*)/
Ajoimme host perheen kanssa läheiseen kaupunkiin nimeltään Otaru, jossa sitten menimme isoon puistoon,jossa sitten erinlaisia kirsikankukkapuita löytyi!
Kuvat: koska kuvat kertovat enemmän kun tuhat sanaa.

Host sisko ja dad:han siina kavelevat







MIna sen ajan karuilla hiuksilla








Otarun kauppakadulla(?) Löysimme Chibili kaupan, jossa oli kaikkea chibi hahmojen tuotteita pyyhkeistä pehmoleluihin... Kävimme myös soittorasia kaupassa.

Soittorasia shop


Sushi soittorasioita.




 

Matsuri


Kesäfestifaaleihin lähdin käymään luokkalaiseni Kimika-chanin kanssa. (Chan = tyttömäinen loppupääte.)
Kameran unohtaneena, en saannut otettua kuvia, tai olisin saannut jos olisin muistanut ottaa kännykälläni. huhu hups... Näissä tilanteissa toivon aina, että silmäni voisivat ottaa kuvia... mutta tässä pari kuvaa vain temppelistä:

Hokkaidon suurin Shineri etusivu! (Ei tullut suomenkielista nimea mieleen XD)



Nosti  temppeli visitilläni vähänkuin ennustuksen mitä vuosi tuo minulle tulessaan ja elämässäni eka kertaa nostin kaikkista parhaimman onnenlappusen mitä voi saada o.o/ mikä tämä onni on!? (*♡*)/

Omikoshi festifaali 5.7


Afs tapahtumana suuntasin Omokoshi festifaaliin. Omokoshi festifaalissa kannetaan tuollaista isoa painavaa "juttua" ja huudetaan samalla tahtia kun sitä heilutetaan ylös ja alas samalla kun kävellään. (^□^) Olihan se vähän epämieluista kun tv-kamerat pörräsivät siinä ympärillä ja ikuistivat varmasti tohelluksiani kun astuin mm. edellä olevan vaihtarin jalkosille ahtauden vuoksi. Olihan se vähän hassua myös kun minä ja amerinkan vaihtari olimme lyhyemmästä päästä, niin meidän kantohommat näyttöivät vähän siltä, että muiden kantaessa mallikkaasti me roikuimme vain kiinni pitotelineessä. (•□•)/


Fightooo!


AFS vaihtarit: Suomi, Amerikka ja Costa rica!





Asken mainitsemani lyhyeitten ihmisten ongelmaa havainnollistava kuva.








Koulufestifaalit !


Tosiaan 12-13.7 oli koulullani koulufestifaali. Kiirettä piti luokan ja art clubin valmisteluissa.
Ensimmäisenä päivänä koulun oppilaat kiertelivät toistenssa kojuilla ja samanapäivänä oli jokaosen luokan esitykset kuten esimerkiksi näytelmiä tai tansseja. Oma luokkani tytöt tanssivat Arashin musikkiin Guts tanssin. (^♡^)/
Oma luokkani järjesti Hot dog ravintolan, jonka nimesimme opettajamme Hanada sensein mukaan Hanadonalduksi!


Luokkani tytot! 2

Luokka esityksia

Ystavaiseni Kaorin bandiesitys. Kaori on oikeassa reunassa ksahkokitaran kanssa!


slirps!
tulipa tassa tajuttua, etta omasta luokasta ei tullut otettua kuvaa... tyhma mina

Japsutyylia

Frozen\elokuvan teemoilta tehty luokka.



Art clubini jasenia.



















 Tosiaan kauheasti ei ole kuvia tai kerrottavaa koulufestifaalista... Koulufestifaalit hurahti niin nopeasti ohi, että minä hieman hitaampana ihmisenä (välillä) en tajunnut sitä ja jäi kuvia ja kaikkea ottamatta... No yritän olla skarpina seuravassa tapahtumassa (*♡*)/


Kesälomasta


Kesäloma alkoi minulla 21.7 ja loppuu jo ruhtinallisesti 16.8. Nisk!
Kesälomalla olen jo ehtinyt mm. käydä AFS:n kesäleirillä, joka ei kyllä aluksi innostanut oikeen 4. päivän pituudellaan ja hyvin aikaisilla aamuisilla herätyksillä. Mikä tuotti päänvaivaa oli se, että leiri oli enkkuleiri joka tarkoitti, etemme saaneet puhua japania yhtään. Kyllahän se meitä vaihtareita potutti kun emmw tienneet tästä mitään paitsi kun paikanpäällä vasta...

Sapporon ja Asahikawan vaihtarit!

Japanilainen Jarvi.


Vesimeloonin murskausta Japsutapaan!

Minunkin tuli kokeiltua melonin murskausta ja kyllahan minulla selvasti "lahjoja" on XD Kuvakin siita pn, mutta kenella sita en enaan muista :\
 

Leirin viimeisena iltana oli kokko ja ilotulituksia.






Draama esitys ryhmani! Voitimme toisensijan! Teemamme oli Treasure hunters.

Saksanvaihtari ja "klimbe" peli. Ensmmaisessa erassa voitin, mutta seuraava peli menikin seuraten toisten pelia kun itse en saannut edes kuin yhden sinisen nalleni pelilaudalle... Tuurini oli aivan "loistava"!


My Bestfriend

kauniilla ilmeella with ranskan vaihtari! ps. host aitini sanoi, etta naytan kuvassa aivan pikkusiskoltani... Sorri Soffini! (*O*)


aina silmuset kiinni ;X


  






Sitten vahan sekaisia kuvia matkani varrelta, mita loysin puhelimesta ja kamerasta!




Tv tower

Odoripark


Koulun ikkunasta otettu kuva!

Kotikatua.






Host siskoni kanssa pastaravintolassa!


Rino, joka nukkuu oveni edessa.. niin sopo!

Huoneeni ikkunasta kuva: taiva jalleen valokuvauskohteena


Lahikatua.


Keskustaa...

Sapporon keskustasta kuva.


Odori Parkia


pocky pocky pooocky!


Korealainen kasvomaski!

Japanin taivas on aina niin kaunis, joten napsin siita aina kuvia :P


Koiramme Rino!








Kauan odotettut koulupuku kuvat!! (*^*)/


Kesä:
kolme eri varivaihtoehtoa! Sininen, valkoinen ja pinkki. tassa kuvassa ei nayta oikein houkuttavalta, mutta paala on ihan kiva!

tai sitten vain "talvikoulupuku" ilman takkia.

Talvi:


itse tykkaan talvikoulupuvustamme, silla se on niin cooli! ( niin coolkawa!!)



Naamani ei ollut edustuskunnossa XD

Nyt kesäloman viela ollessa, yritän postata enemmän ja pitää lupaukseni! O.o Mutta koska Japsu elämä voi yllättää en lupaa mitään ^3^ hihihiiiii <3
Jos haluatte kuulla jostain tietyistä asioista enemmän esim. Ruuasta tai paikosta, niin kommentoikaa toki toiveittanne minulle!




じゃまたね!
Henrika ♪(´ε` )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti