12.3.2014

Lisätietoja host-perheestä ja koulusta + kuulumisia


Hello kaikki! (^o^)/


Lähtö kun se lähenee ja paljon täytyisi vielä tehdä ennen lähtöä. Sain vihdoinkin itseni istutettua tähän tuoliin ja kirjoittamaan tekstiä... 
Tosiaan eilen vihdoinkin sain kauan kaipaamani lisä tiedot koskien host-perhettäni ja kouluani.
 Joten niinkuin ensimmäisessä postauksessa lupasin....

Sapporo, Hokkaido

Elikäs asun Sapporo kaupungin lähistöllä sijaitsevassa Minami-ku alueella. Sapporossa asuu noin. 1900000 ihmistä, joten väkeä riittää. :P 
Sapporossa lämpötila on korkeimmillaan kesällä noin 30 astetta ja talvella -10 astetta. Hokkaidossa on meri-ilmasto, kun taas muissa Japanin osissa trooppinen ilmasto.
Sapporo on tunnettu mm. Joka vuotista lumi festivaaleista ja vuonna 1972 järjestämistään talviolympioista.

Pari kuvaa ja video joita löysin Googlen ja Youtuben ihmeelisestä maailmasta:






Sapporon Snow festifaali
Odori - niminen puisto.






Isäntäperheeni:

Isäntäperheeseeni kuuluu isä, äiti ja kolme vanhempaa sisarusta (-88,-90 ja -94).  
Kaikki kolme lasta ovat olleet vaihdossa ja perhe on toiminut ennenkin isäntäperheennä, joten lainaten Suomen AFS sanomista Isäntäperheeni on hyvin kokenut host-perhe".  (*^*)/
Perheessä asuu vielä kotosalla lapsista vanhin ja nuorin.
Iloisen yllätyksenä myös tuli se, että perheellä on yksi koira! Joten pääsen sen kanssa "riehumaan" vaihto-oppilasvuoteni aikana. 
Perheelläni on ymmärtääkseni oma yritys. Host isäni luonnollisesti siis pyörittää yritystään työkseen. Host äitinini on kotiäiti, joka on sinänsä mukavaa, sillä joku on aina kotosalla kun tulen esimerkiksi koulusta. (Eikä puhumatta siitä, että saisin aina kouluun herkullisen Benton!!!)

Perheeni kuvaa itseään perinteikkääksi ja urheillulliseksi, jotka tykkäävät viettää aikaa ystävien ja sukulaisten kanssa mahdollisimman paljon. Perhe pitää jalkapallosta, koripalloilusta, laskettelusta, shoppailusta ja muodista.

Koulusta

Kouluni nimi siis on (Hokkaido) Moiwa High School.
Oppilaita koulussa on 952, joista 480 on poikia ja 472 tyttöjä.
Koulussa on hirveästi kaikenlaisia clubeja, mutta harmikseni ei kuitenkaan Japanese Archery Kyudoa. :( 
Kouluretki koululla on lokakuun lopussa Tokyoon ja Kyotoon, joten ehdin hyvin kerätä rahaa vielä kouluretkeen! :P Olen myös ainoa vaihto-oppilas koulussani!
Kouluun minun täytyisi ottaa mukaan pari valkoista tossua... Tämä aiheuttaa minulla päänvaivaa sillä en tiedä minkälaiset tossut ne täytyisi olla ja löydänkö suomesta edes hyviä tossuja... (o.O), 
Kuulostaa tyhmältä, mutta tossut ovat isoin päänvaivani tässä vaiheessa.

Koulupuku (*o*)/


Koulusta ainoat kuva jonka löysin :P

Kuulumisia

Minä ja kuvaajana toimi minun peilikuva (Twin)



Tällä viikolla olen tehnyt kokeita ja miettinyt listaa siitä mitä vielä täytyisi hankkia matkalle mukaan.
Kyselin Host-perheeltäni mielipidettä hiusväristäni ja he sanoivat, että helpompi olisi jos tulisi omalla värillä...
Joten, Perjantaina olisi tarkoitus mennä värjäämään tummathiukseni pois... Niisk! ._.
Monen monta vuotta olen ollut tummilla hiuksilla, joten pelkään kuollakseni näyttäväni ns. kaljulta vaaleilla hiuksilla o.o Ei täydy toivoa kuin parasta! (/*O*)/

Ystäväni pitivät minulle viimeviikonloppuna läksiäiset, mutta tyhmänä en muistanut ottaa kuin yhden kuvan... Mutta koska tuo ainokainen kuva oli niin "kaunis" säästän ystäväni siltä ilolta häpeältä, että laittaisin sen tänne. I am soooo nice!!! d(^_^)b

Viime postauksessa oli puhetta Japsu-vaihtareiden tapaamisesta ja siitä siis pari kuvaa näin vähän myöhässä :P


 


Kävimme syömässä ja sitten vietimme aikaa jutellen lähdöstä ja muusta jutuista (suurimmaksi osaksi vain vaihtoon liittyvistä asioista XP).

Tällästä siis... Lopuksi vielä havannollista tätä miten sisäisesti säikähdin kun tajusin, että päiviä on jäljellä lähtöön vain 7!!! (tai ehkä vain minulla oli tarve lisätä tämä ylisöpö säikähdys, joka naurattaa joka kerta)






- Henrika (´ε` )

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11894225/?claim=j2sagqnzt76">Seuraa blogiani Bloglovinin avulla</a>

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti