| Lesser- Panda |
23.11 Hupaisa sattumus
Olimme host perheeni kanssa "äkkilähdöllä " lähteneet sunnuntaisena aamupäivänä kohti Asahiyama nimistä eläintarhaa. Eläintarha visitin jälkeen suuntasimme hieman haukkaamaan välipalaa ja sen jälkeem hieman ostamaan talvikamppeita mm. takkia ja sen semmoista.
| Kakaa sen kaunista väriä!! (♡o♡) Oli kyllä niin nopea, että kuva vähän ehti heilahtaa :P |
| Siellä pikku pingiivit uivat..Harmi vain että parempaa kuvaa en saannut otettua (o.q) |
| "Miksi olet niin musta mister aligaattori?" |
![]() |
| "Välipala" Banani-suklaa pannukakku!!! ♡♡♡ |
Palatessa kotia kohti, host-isäni tartui halpaan 500 yenin autopesu tarjoukseen, joka on euroissa noin vähän päälle 4 euroa. Siinä sitten omaa vuoroa odotelessa varmistimme, että auton ikkunat on kiinni ja host-isä avasi kattoikkunan luukun, että näkisimme autopesun "ihmettä " pesun aikana. No sitten vuoromme tuli ja ajoimme pesupaikalle ja odotimme autopesun alkua.
Pian pesu alkoi ja odotimme jo "innolla" pesun päätöstä ja sen tuottamaa kauniin puhdasta jälkeä. Halpa pesu ja kaikki kunnossa, mikä voisi mennä pieleen? No pian host-äitini "karjaisu" kuului. Käänsimme katseemme ja katsoimme hetken host-äitiä ja vettä, jota tippui kauheasti ikkuna katon kulmasta suoraan host -äitini syliin (Luojan kiitos, että autonpenkki säästyi... Host isäni varmasti tuumasi ). Sitten hetken hiljaisuuden jälkeen kaikki tajusivat alkaa auttamaan host-äitiä painamaan kaikkea rätiksi kelpaavaa ikkunaan vasten tukkeeksi. Itse yritin pidättää naurua, kun vettä vaan tuli ja kasteli host äitiäni. (Se oli liian hupaisaa katseltavaa... en voinnut sille mitään. I am sorry host mamani o.o)
Pesun loputtua yritin pidättää naurua ja kysellä olihan host mama kunnossa japanilaiseen tapaan.
Pesun loputtua yritin pidättää naurua ja kysellä olihan host mama kunnossa japanilaiseen tapaan.
![]() |
| Kuva kuvaa tyhjää ilmettäni, kun outo kysymys välähtää päässäni. |
Vielä asia minua naurattaessa mieleeni yhtäkkiä nousi hyvinkin kutkuttava kysymys.
Kampailin itseni kanssa viitinkö kysyä tyhmää kysymystäni host-mamalta, joka oli litimärkänä pienestä hassusta onnettomuudesta. Saavuimme kotiin ja host-äitini lähti vaihtamaan vaateet nopeasti, sillä olimme menossa ulos syömään hieman myöhään venyneen aikataulun takia. Sillä aikaa kun host-äitini vaihtoi sisällä vaateita ja me loput odotimme autossa, käännyin host-siskoni puoleen ja sanoin: "Olisin halunnut kysyä tätä mamalta, mutta..." Aloitin ja hetken tauon pidettyäni sanoin kysymykseni: "vesi, joka tippui ikkunasta maman päälle... Oliko se kylmää vai kuumaa vettä?"
Hei kaikki!
Pitkästä aikaa eikö? ! Tietokoneen ei omistajana ( jo melkein vuoden) tekee blogitekstien kirjoittamisesta hieman hankalaa, mutta olen näin päättänyt tehdä vielä viimeiset kuukaudet japanissa olossani parhaani blogitekstien kirjoituksessa ainakin kännykälläni! Joka voi tuoda aika paljon kirjoitusvirheitä tekstissä sillä, you know... kännykät, nuo nopean kirjoituksen karuudet... )
Kännykällä kirjoitaessa myös kuvat ja tekstit voivat pompia missä sattuu blogisivullani, mutta antakaa armoa tässä asiassa (*♡*)/
Tässä vähä aika sitten hoksasin, että miksen kirjoittaisi välillä tälläisiä pieniä tapahtumia mitä on sattunut minulle Japanissa kännykän avulla! Pienet tekstit on helppo kirjoittaa heti päivän pääteeksi, kun ei se kauheasti aikaa vie... Näin te arvoisat lukijani saisitte pientä luettavaa isompaa postausta odotellessa! (*0*)/
Vielä hieman lisätäkseni, juuri äsken kertomani tapahtuma kävi tänään (23.11) ja tosiaan itselläni nousi tuo hassu kysymys päähän, vaikka kysymys sinänsä ei ollut tärkeä, mutta halusin sen oudon syystä tietää. No host siskoni sai siitä sitten lopulta naurut kun kysyin asiaa ja vastaukseksi sain että, vesi oli todennäköisesti kylmää... No sain ainakin vastauksen kutkuttavaan kysymykseeni! (/*0*)/
Ja nyt tekin :D
Vielä hieman lisätäkseni, juuri äsken kertomani tapahtuma kävi tänään (23.11) ja tosiaan itselläni nousi tuo hassu kysymys päähän, vaikka kysymys sinänsä ei ollut tärkeä, mutta halusin sen oudon syystä tietää. No host siskoni sai siitä sitten lopulta naurut kun kysyin asiaa ja vastaukseksi sain että, vesi oli todennäköisesti kylmää... No sain ainakin vastauksen kutkuttavaan kysymykseeni! (/*0*)/
Ja nyt tekin :D
Seuraavan ison postauksen (lupamani kesälomakuvat yms...) teen seuraavaksi viikonlopuksi, joten siis,
seuraavaan kertaan!
またねぇ~
Henrika (*0*)/
またねぇ~
Henrika (*0*)/
.jpg)


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti